Alexandra Dijk

Ik ben Alexandra Dijk, ik ben sinds januari gestart als Accountmanager bij Helix Learning. Ik ben al jaren werkzaam in de sector Zorg, ik ben verpleegkundige van origine. Daarnaast heb ik ook gewerkt als praktijkopleider en gespecialiseerd Obstetrie/Gynaecologie verpleegkundige en vanuit het ziekenhuis ben ik overgestapt naar Scalda. Het toenmalige ROC Westerschelde en dan nu de volgende stap richting Helix Learning.

HOE KOMT U OP HELIX LEARNING?

Ik werkte al via mijn eigen bedrijf voor Helix Learning, ik verzorgde al trainingen waarbij collega Francien Pieters mij inhuurde. Zodoende werd ik geattendeerd op de vacature. Hier heb ik op gesolliciteerd en ben ik uiteindelijk op aangenomen.

WAAROM SPREEKT DE FUNCTIE ACCOUNTMANAGER U AAN?

Het is een hele organisatorische kant, met heel veel raakvlakken met wat ik tot nu toe allemaal heb gedaan. Zowel het verpleegkundige zijn, als het docent verpleegkunde zijn. Mijn rol als accountmanager bij Helix Learning is opleidingen op maat maken voor bedrijven die interesse hebben in een (kortdurende) zorg opleiding.

WAT MAAKT DE SECTOR ZORG ZO AANTREKKELIJK VOOR U?

De zorg is altijd in ontwikkeling, altijd in vernieuwing en geen één dag is hetzelfde. Je moet in deze sector erg flexibel zijn. Elke dag is in de zorg een uitdaging, dus krijg je eigenlijk nooit de kans om vast te roesten. Dat is in het onderwijs hetzelfde. Daarnaast is er in de zorgsector heel veel te beleven, heel veel te doen, en er zijn heel veel nieuwe ontwikkelingen waardoor het altijd een uitdaging is.

WILT U DE LEZERS NOG WAT MEEGEVEN?

Hoe groot de tegenslag ook is er is altijd een oplossing.